Privacy- en Klachtenregeling

Praktijk voor Relatie- en Gezinstherapie heeft een Privacy- en Klachtenregeling en voldoet daarmee aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en de Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg (WKKGZ). 

Privacy

De Privacy regeling bij Praktijk voor Relatie- en Gezinstherapie Amsterdam bestaat uit een Privacy Policy en een Privacyreglement. De Privacy Policy beschrijft hoe wordt omgegaan met de gegevens van bezoekers aan de website https://www.relatietherapiegezinstherapie.amsterdam. De Privacy Policy kun je in zijn geheel hier lezen: Privacy Policy Praktijk voor Relatie- en Gezinstherapie Amsterdam

Het Privacyreglement van Praktijk voor Relatie- en Gezinstherapie Amsterdam behandelt hoe er met gegevens van cliënten wordt omgegaan, zodra ze in behandeling zijn. Het Privacyreglement kun je in zijn geheel hier lezen: Privacyreglement van Praktijk voor Relatie- en Gezinstherapie Amsterdam

Klachten

Als cliënten een klacht hebben is het allereerst raadzaam deze met de therapeut te bespreken. Wordt de klacht daarmee niet opgelost, kunnen cliënten een onafhankelijke klachtenfunctionaris inschakelen. Praktijk voor Relatie- en Gezinstherapie is daarvoor aangesloten bij de Federatie van Psychologen, Psychotherapeuten en Pedagogen, P3NL. Bij Klacht en Company kunnen cliënten om een klachtenfunctionaris vragen. De klachtenfunctionaris gaat bemiddelen tussen cliënt en therapeut. Lukt het niet om door bemiddeling tot een oplossing te komen dan kan de cliënt zijn klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Psychische en Pedagogische Zorg. Deze doet een bindende uitspraak. Het gehele klachtenreglement kun je hier lezen: Klachtenreglement van Praktijk voor Relatie- en Gezinstherapie Amsterdam